Surat Berhenti Kerja

Tags
loading...




Tujuan surat berhenti kerja adalah untuk memberitahu secara rasmi dan formal tentang keputusan untuk berhenti kerja dengan perusahaan atau organisasi tertentu. Ini biasanya digunakan untuk memenuhi tatacara sesuatu syarikat serta melancarkan proses berhenti kerja dan menjaga hubungan yang baik dengan orang atasan dan rakan kerja.


Berikut adalah contoh karangan surat berhenti kerja


Surat Berhenti Kerja


Alamat Anda

Nama Company

Alamat Company


Tarikh


Kepada HR/Ketua,

Jawatan

Nama Company


Dengan hormat,


Melalui surat ini saya ingin memberikan memberitahu bahawa saya akan berhenti kerja dengan syarikat pada [tarikh berhenti kerja]. Saya sangat menghargai waktu dan pengalaman yang saya dapatkan selama bekerja di syarikat ini.


Namun, setelah mempertimbangkan beberapa hal, saya memutuskan untuk mencari peluang baru yang sesuai dengan visi dan misi saya. Saya berharap bahawa keputusan ini tidak akan mempengaruhi hubungan baik yang telah terjalin antara saya dan syarikat.



1. Saya akan memastikan bahawa semua tugas dan tanggung jawab saya selesai dengan baik sebelum tarikh saya berhenti kerja.

2. Saya akan memastikan bahawa semua dokumen dan bahan-bahan yang berhubungan dengan pekerjaan saya dikembalikan ke syarikat.

3. Saya akan bersedia untuk membantu dalam proses transisi jika diperlukan.


Terima kasih atas pengertian dan dukungan syarikat selama ini. Saya berharap kita dapat terus berkomunikasi dan bekerja sama dalam hal-hal yang positif di masa depan.


Sekian,


[Nama]





EmoticonEmoticon